Thursday, December 22, 2011

Titipan Kasih buatmu...

Bismillahirrahmanirrahim.

Psstt.. malam jumaat! Giliran surah Al- Kahfi diperdengarkan. Untuk dalami boleh baca SINI dan SINI.

________________________________________________________

Oh tadi diari sudah dibeli. Itu first baby-step misi aku...untuk apa? Biarlah Allah saja yang tahu.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada teman seagamaku yang berjuang di jalanNya, memberi minum bagi jiwa yang dahaga cinta Allah,  memberi inspirasi dan membuka ruang hati untuk mencari sinar yang telah lama malap dan suram....semoga terus istiqamah!

Dakwah kalian meninggalkan bekas di dada bagaikan lukisan tatoo. Basah jiwa yang kekontangan dengan ilmu dan pengalaman berharga yang kalian kongsi. Pesanan kalian terngiang-ngiang di telinga sentiasa. Penulisan kalian sesetengahnya membuat saya termenung panjang, dan ada yang membuat saya tenggelam dalam tangisan. Penulisan kalian berjaya membuat saya betul-betul merasa apa yang kalian ingin sebenarnya sampaikan...walau tanpa melihat wajah atau mendengar suara.

Anehnya, kita memang tidak pernah berjumpa dua mata malah tidak pernah mengenal rupa, eh kau siapa aku siapa..tetapi 'jambatan dakwah' yang kalian bina mendekatkan ummah pada sang Pencipta...juga membuat saya jatuh cinta saya pada kalian sebagai saudara seagama. Aneh itu adalah bukti besarnya kuasa Allah.

Buat kalian yang membuat hatiku runtun demi menagih kasihNya, semoga Allah sentiasa merahmati hidup kalian. Syukur alhamdulillah pada Allah yang Maha Besar lagi Maha Mengasihani kerana 'menemukan' saya dengan kalian. Teruskanlah berjuang sahabat-sahabatku. Dan aku berusaha, bertatih untuk menjadi benih yang berhasil dari cinta kalian pada dakwah dan tarbiyah.

Tolonglah terus menulis dan berkongsi ilmu yang kalian ada....ramai  umat Muhammad SAW yang dahagakan cinta itu tetapi tidak bertemu air jernih yang menghilangkan haus jiwa yang kontang...mencari dan mencari dan akan terus mencari...membaca dan membaca dan akan terus menambah ilmu di dada. Kadang-kadang, terfikir, terasa ingin mengambil ijazah kedua dalam bidang agama....

Buat teman-teman yang dikasihi Allah..
Tolonglah jangan tanya aku KENAPA begitu dan begini...sekiranya aku bukan yang kau kenal dulu lagi........aku ingin mencari diri.....tapi tolonglah teguri aku kira aku lalai atau alpa atau leka mematuhi syariatNya. 

Wahai sahabatku,
Demi aku manusia yang memiliki hati yang senang goyah, demi marah yang pantas memerah, aku mohon pengertianmu, sokongan dan doamu..aku masih mendidik diri, pasti ada salah dan cela. Demi kasihku padamu sahabatku...sungguh aku tidak ingin mengguris perasaanmu walau sedikitpun..

InsyaAllah.

Till-Our-Next-Date.

Assalamualaikum!

p/s: darah entrepreneur yang mengalir dalam diri loyar muda ini sentiasa mencetus idea di benak untuk venture bisnes itu dan ini. head&chest project pun bagus juga...mungkinkah?


No comments:

Post a Comment