Tuesday, December 6, 2011

Kosong

Bismillahirrahmanirrahim

Kenapa masih rasa begini?
Tidak tenteram.

Rimas!

Imbau..

Tubuh dibalut kemas
Meliuk lentok dipentas lemas
Alangkah berdosa.

Kenapa kau paksa aku?
Kenapa mereka paksa aku?
Kenapa aku tidak diberi pilihan?
Meronta.

Bosan
Penat
Jiwa tersepit
Kosong
meraung pada semalam yang hitam
Dihimpit bersalah
 yang tak sudah-sudah

Cermin diri
Malu

Cemar jiwa
Terbang iman
Masih adakah iman yang tersisa?

Menangis lagi.

Aku ingin dekat pada cahaya putih
Tetapi cahaya hitam datang

Meraung lagi.

Jiwaku tidak kuat.
Imanku apatah lagi.

Tiada benteng,
musnah.

Tiada iman,
neraka.

Ya Rabb selamatkanlah aku...
tidak ingin lagi jadi begitu.
hitam itu adalah yang terakhir kali.

Wahai jiwa yang bergelodak...
carilah Tuhanmu..

Sendu,
merah bebola mata.
menangislah pada dosa...

lagi lagi dan lagi...




No comments:

Post a Comment