Wednesday, July 13, 2011

My short term targets.

Memandangkan aku baru pindah, there's quite lotsa things yang belum settle. I have been thinking of;

1. Membeli kelengkapan bilik tidur. Since bilik adalah satu2 nya tempat aku habiskan masa lepas balik keje, aku nak bilik yang tenang, lengkap, cantik dan 'hidup'. Aku nak deko. Luckily this room is a spacious one.

For a start aku kena beli katil bujang, aku dah survey2 area putrajaya ni, the price is quite ok la. Aku budget dalam rm250 untuk katil, katanye kalau kaler putih agak mahal sikit. Aku memang suka furnitures kaler putih. :) Design pilihan aku ialah english style tapi tak suka terlalu banyak flowery designs sebab semak.

cantik kan?





















2. Wardrobe. Aku perlukan wardrobe yang agak besar sebab baju aku agak banyak. Agak? Oh tidak, baju aku memang banyak. Wardrobe tu mestilah ade laci yang boleh simpan valuables and boleh lock. 2 laci besar is ok untuk store lingeries and another one untuk baju2 selain baju kerja. Aku nak wardrobe kaler putih but susah sikit nak cari.....hmmm.

3. Almari solek bersama cermin besar. Kalau boleh nak cermin panjang yang boleh suluh sampai kaki. Juga warna putih! Kalau lari budget, aku tak beli this thing dulu. Hehe.

4. Carpet. I need a carpet, to make this space more lively and inviting! Aku prefer kaler maroon or fushia untuk disesuaikan dengan white furnites but since floor bilik ni laminated type, macam lagi gelap je kalau letak karpet merah? Any ideas?

5. Langsir! Bilik ni ade dua tingkap je, aku ingat nak cari langsir dari material yang soft and nipis and make it two layers. Dlm imaginasi aku sekarang, fushia satu layer and another one is white. Tak pun aku prefer beli langsir bulu2/ benang tu untuk second layer. Will decide later.

6. Some other deco stuff. Ni aku akan survey kt ikea. i.e lampu tidur etc. Aku juga perlukan hamparan katil yang cantik, soft pink colour with sweet flowery design or patchwork one. Ni aku akan beli kat Jakel.

Hmm, another thing. kalau ikutkan hati, aku nak upah orang cat bilik ni, aku tak berapa suka dengan kaler skrg which is light brown. Aku rasa macam orang tua2. Tapi....kalau aku tak duduk lama kat sini, rugi plak. hmmm :(

*** Untuk dapur plak. This is the most important things, aku nak beli peti ais, gas stove and gas! Aku teramat rindukan masakan sendiri (hahaha perasan)since aku dah hilang appetite and SADLY LOST 3KGs sebab satu persatu makanan kat kedai sudah direject oleh perutku. Takkan hari2 nak makan benda sama! Aku rindu nak masak, masak ni macam terapi untuk aku hilangkan tension. Kalau cuba resepi sendiri, lagi puas and one thing for sure, aku akan makan berganda2 banyak, boleh naikkan berat :)

SOME OTHER SINGLE BEDROOM DECO THAT I HAD PEEPED THROUGH;


oh love this one too, tunggu kawen naahhh.. ;p

Kena bajet betul2 then bolehlah realisasikan impian, insyaalah!
.
.
.
.

1 comment: